06 - 340 632 76 hello@studiowabisabi.nl

Branding & webdesign studio

Een creatieve studio voor brandstyling en webdesign voor vrouwelijke ondernemers 


Welkom bij Studio wabi sabi

Hi dear!

Ben jij er klaar voor om met jouw unieke waarde
de wereld te veroveren?

Welkom bij Studio wabi sabi! Ik ben Mira, brandstylist & webdesigner en samen met een team van experts  ontwikkel ik authentieke merken voor vrouwelijke ondernemers. Als bewuste ondernemer bied jij jouw unieke waarde aan de wereld. Dit is jouw missie en voel je in iedere vezel van je lijf. Je bent er goed in en het is wat jij het liefste doet. Maar hoe breng je dat over? Daar help ik je graag mee! 

 

Liefs Mira

Brand board? Moodboard? Kleurenpalet? Ik kan me voorstellen dat het je soms voor de ogen duizelt. Vormgeving kan soms een heel andere taal voor je zijn, vooral wanneer je het zelf aan het maken bent en door heel veel “pinspiration” dwaalt om te proberen een merkstrategie vast te leggen die net zo authentiek is als jij.

Er zijn 3 hoofdelementen die samen een samenhangend merk vormen, laten we ze hieronder eens bekijken:

Mood Board

Dit is meestal het leukste onderdeel van het samenstellen van je ontwerp! Hier zullen al jouw inspiratie- en beelden voor jouw merk gaan leven. Het idee achter het moodboard is dat het de sfeer van jouw merk weerspiegelt. Mensen kiezen vaak een handjevol woorden om hun merk te beschrijven dat past bij de afbeeldingen in hun moodboard. Houd er rekening mee dat je deze afbeeldingen waarschijnlijk niet echt zult gebruiken binnen je bedrijf (vooral als je ze leent van Pinterest – ze horen bij iemand anders!). Dit zijn puur inspiratiebronnen om je creativiteit te laten stromen. 

Brand board

Een brand board is jouw roadmap voor het gebruik van je merk. De meest voorkomende ‘fout’ is inconsistente branding.

Je facebookpagina ziet er totaal anders uit dan je website, visitekaartje of factuur. Wanneer mensen dit zien lijkt het of ze met totaal verschillende bedrijven te maken hebben. Een brand board zorgt ervoor dat je in al je communicatie-uitingen consistent bent.  

Een brand board bevat de volgende elementen:

Logo (deze lever je zelf aan of kan je laten ontwerpen, niet inbegrepen)
Alternatieve logo’s en/of favicon
Kleurenpalet
Typografie
Grafische elementen, texturen en pictogrammen

Het brand board is jouw referentiekader voor al je bedrijfsuitingen. Elke pagina op je website, e-books, je visitekaartje, de visuals die je gebruikt voor social media en elk ander ontworpen materiaal kunnen zo allemaal dezelfde lettertypecombinaties & huisstijlkleuren van je brand board bevatten. Ook geeft het richting hoe je logo te plaatsen. Door het consistent doorvoren geef je je publiek een naadloze ervaring.  Waar ze je ook vinden, ze zullen jouw unieke merkstempel herkennen en weten dat jij het bent.

Ik help jou je unieke brand vast te leggen zodat je altijd een leidraad hebt hoe jouw uitingen consistent door te voeren!

WhatsApp chat